zaterdag, april 07, 2007

Dag 6 Danang en Hoi An

Hallo,

weer even tijd om de blog aan te vullen.
Waar waren we gebleven.... Ah ja, deze ochtend vroeg zijn we met ons busje vertrokken richting zuiden. Er waren opnieuw prachtige natuurlandschappen te zien. We hebben de Wolkenpas genomen: dit is een bergpas van waar je een prachtig panorama hebt, maar die vaak in de wolken zit. Vandaag echter hadden we veel geluk en was het zonnig! De fotos` volgen ;) De Wolkenpas speelt een belangrijke rol in het klimaat van Vietnam aangezien het de moesson uit het noorden tegehoudt. Voorbij de bergpas is het dus meestal zonniger en warmer. Vandaag dus zon en 33 graden volgens de gids. Onderweg vertelde de gids weer wat over de gebruiken en gewoonten in Vietnam. Deze keer vertelde hij over het huwelijk: dat gebeurt niet echt in het stadhuis omdat de Vietnamezen dat minder belangrijk vinden. Voor hen is het huwelijk voor de gemeenschap veel belangrijker. Achteraf gaan ze natuurlijk wel hun acte halen. Het huwelijk heeft eigenlijk plaats tijdens het eten en drinken.
In Danang toegekomen, bezochten we het Cham museum waar we verschillende overblijfselen uit de Cham cultuur konden bezichtigen (heeft veel weg van Hindoe cultuur).
Nadien reden we verder naar Hoi An bekend voor zijn zijde. De obligate uitstap naar de zijdefabriek (met veel te dure artikelen --> daar heeft de gids zijn percentje natuurlijk) moesten we ook doorstaan en we kregen niet veel de kans om te s
hoppen in de goedkopere winkeltjes in Hoi An. We hebben er ook nog een soort van vergaderzaal/annex tempel bezocht maar die was niet echt mooi (nogal kitch). Nu zijn we in ons nieuwe hotel dat echt super is (behalve het harde bed, daar hebben de Vietnamezen echt wel een patent op!). Morgenvoormiddag hebben we een vrije voormiddag om uit te rusten en dan vliegen we naar Ho Chi Minh stad (Saigon). Morgen waarschijnlijk geen nieuws dus.