zaterdag, september 27, 2008

Het juweel van Utah: Bryce Canyon

Deze dag beloofde een hoogtepunt te worden: weinig kilomters te rijden (100 ocharme) en Bryce canyon!

Het landschap veranderde weer compleet onderweg: het begon helemaal groen te worden en ook het klimaat werd koeler.

We stopten even langs een meertje en reden nadien verder naar Cedar Breaks, dat al een voorsmaakje gaf van de andere canyon.
Het weer werd even onweerachtig, maar dat was snel voorbij.

Cedar Breaks is ontstaan door aardschuivingen en erosie. De verschillende kleuren worden veroorzaakt door ijzer en mangaan.


't Is een beetje zonde voor de mooie canyon die erachter ligt, maar ik merk net dat ik nog geen enkele foto gepost heb met mezelf erop, dus bij deze:
Diepte van de canyon:
En nog eentje om het af te leren :)
En nog eentje met regenboog:

Toen trokken we verder richting Bryce, en passeerden onderweg nog langs Red Rock (zo denk ik toch dat het heet :))
Ik denk dat ik zo'n honderd foto's moet getrokken hebben van Bryce, dus ik probeer hier een kleine selectie te geven van de mooiste:
Hier hebben we echt een 4-tal uren kunnen doorbrengen en zijn we dus afgedaald in de canyon zelf. Op onderstaande foto kan je zien hoe diep het wandelpad gaat.
En met bizarre vormen:

Geen opmerkingen: