zondag, september 28, 2008

Vergane glorie in Hollywood

Over onze volgende bestemming wordt dagelijks gerapporteerd in de boekskes, maar eigenlijk heeft het weinig indruk op mij gelaten: Los Angeles. We besloten eerst een bezoek te brengen aan downtown, waar het financiƫle centrum ook gelegen is.
We gingen even binnen in het Bonaventure hotel en wandelden dan verder naar de bibliotheek, die volgens de gids wel de moeite waard was.
Ik vond het echt niet veel bijzonders, zeker niet als je vergelijkt met de bibliotheek van New York (zie foto's op deze blog van 2005). We besloten de metro te nemen richting Walt Disney Concert Hall. Dat daarentegen was wel mooi. Het gebouw werd ontworpen door Frank Gehry en 't was wel leuk om 't gebouw van binnen en buiten te bezoeken. Alleen jammer dat we de concertzaal zelf niet konden bezoeken!

We namen vervolgens de bus richting Hollywood want ik wilde per se Hollywood boulevard zien en een celebrity spotten. Voor dat laatste was ik beter naar Beverly Hills getrokken want de enige sterren die ik op Hollywood bld aantrof waren die in de stenen op de grond en de hele boulevard zag er nogal armieterig uit.

Dat was eigenlijk alles wat we van LA gezien hebben. We hadden natuurlijk ook de opnamestudio's kunnen gaan bezoeken en celebs spotten in BH, maar we hadden geen tijd meer en de stad had ook niet echt indruk op ons gemaakt. Het had niet de gezelligheid van San Francisco of de opwindendheid van New York...

We hadden wel nog een leuke avond in Santa Monica, een badplaats die een 15-tal km ten noorden van LA ligt. Er heerste een heel ontspannen sfeer en we vonden een gezellige straat met restaurants en winkels. Vincent en Frank gingen naar de Apple store en kwamen blij terug en mijn ma en ik gingen naar Victoria's Secret en kwamen blij terug :)
Nadien hadden we een superlekkere maaltijd met heerlijke wijn (voor een keer geen Californische, maar ik moet zeggen dat de Californische wijn me aangenaam verrast heeft). Een heel verschil met het begin van onze reis.